Seminari 9 del Lab Metadecidim: trobada de narratives per a la participació ciutadana i la democràcia en xarxa.
En aquesta sessió del metadecidim, es va comptar amb la presència de Bernardo Sampa, de la coctellera, del medialab prado de Madrid, i Pedro inoue, d’Abusters. En aquesta sessió, dedicada ales relats sobre participació, es van explicar diferents mètodes per la generació de relats al voltant de la democràcia participativa i la democràcia radical.
Essencialment, les metodologies de la Cotellera tenen com a principal objectiu trobar narratives i llenguatges per a reforçar les propostes ciutadanes de la plataforma decide Madrid. El taller que van realitzar el 14 de desembre va aprofitar el treball del grup de treball “comunitats participatives,” que analitza les comunitats de la plataforma amb estratègies de big data. El seu estudi revela els principals eixos temàtics de les propostes, quins són quantitativament els temes amb major nombre de suports i les diferents comunitats que empenyen les campanyes. D’altra banda, Pedro Inoue es un dels membres d’Adbusters, director creatiu de l’agencia de contra publicitat. Adbusters es una agència que s’ha dedicat a hackejar les grans campanyes de publicitat a través del “subertising”, que es la manera d’utilitzar els mecanismes de la publicitat de masses amb fins d’estendre missatges crítics o de denuncia social.
Teniu mes informació a la web del event, on hi trobareu els vídeos.